marți, 20 decembrie 2022

Cãtãlin Tãnase: “Am pus și pun în continuare mult suflet în tot ceea ce fac“


Cu o zestre de 10 ani în calitate de președinte activ sub culorile formației A.F.C. Brebu, Cătălin Tănase este unul dintre cei mai cunoscuți conducători din fotbalul prahovean. Practic, la ora actuală numele lui se confundă cu destinele clubului din Brebu, care an de an face eforturi mari să se mențină pe linia de plutire într-un fotbal în care problemele de ordin financiar și organizatoric joacă un rol major.

-Cum ați ajuns în funcția de președinte la A.F.C. Brebu?

-Practic am parcurs mai multe etape. Mai întâi am început ca jucător în perioada 2003 - 2007. După un accident nedorit în care a trebuit să abandonez cariera de fotbalist, am făcut parte din conducerea clubului iar din 2012 ocup această funcție.

-Ce calități trebuie să aibă un președinte la nivel de fotbal amator?

-În primul rând trebuie să-i placă cu adevărat fotbalul. Este ca un drog. De multe ori am trecut familia pe planul doi. Te confrunți cu multe probleme pe care trebuie să le rezolvi singur. Nu este deloc ușor. Trebuie să fii un bun organizator, să fii un om serios și corect față de jucători, față de toți cu care lucrezi.

-Ce ați adus în plus față de ceilalți conducători care s-au perindat la A.F.C. Brebu?

-În primul rând prin felul meu de a fi, am pus și pun în continuare mult suflet în tot ceea ce fac. În permanenţă încerc să le impun jucătorilor această calitate. Am creat o adevărată familie.

-Practic, stagiunea de toamnă s-a încheiat. Dacă ar fi să faceți un scurt bilanț, cum ar arăta acesta? Cum explicați rezultatele negative obținute în acest sezon?

-Din punctul meu de vedere consider că am avut un sezon reușit. Avem satisfacția că am luat puncte acolo unde nu se aștepta nimeni. Cu excepția jocului de la Breaza, în compania primelor cinci grupări care se află în partea superioară a clasamentului am produs surpriza etapei. Este adevărat că au existat și câteva sincope, inerente în viața oricărei echipe, dar am știut să trecem cu bine.

-Trăgând linie, care meciuri au fost cele mai reuşite în acest sezon?

-Fără să greșesc, cel mai bun joc a fost cel cu Petrolul `95, scor 1-1, împotriva unei formații cu jucători valoroși, unul dintre aceștia fiind cunoscutul Younes Hamza.

-Cum vedeţi nivelul fotbalului nostru judeţean în acest moment?

-Dacă mă raportez la Liga A Prahova pot spune că este sub așteptări. Cu excepția a 10 - 12 echipe celelalte se prezintă la un nivel scăzut, lucru care influențează în mod negativ standardul acestei competiții. Dacă privim în ansamblu se poate spune că stăm bine în privința numărului mare de echipe comparativ cu alte județe.

-Practic, dacă mâine Cătălin Tănase ar fi ales președintele A.J.F. - ului, care a fi prima măsură care ar fi pusă în aplicare?  

-Aș manifesta toleranță zero față de acele echipe care nu respectă regulamentul. Mă refer în primul rând la acele formații care în acest sezon nu și-au înscris nici o echipă de juniori. Mai mult, sunt grupări care nu respectă competiția, adică nu se prezintă la meciuri sau dacă o fac vin cu un efectiv redus de jucători, meciurile terminându-se înaintea timpului regulamentar de joc. Este trist, dar adevărat.



Să nu se uite că această grupare fotbalistică promovează și numele localității noastre“

-Spre deosebire de multe alte grupări, ați avut o deschidere largă față de mass-media. Mai mult, ați încercat și ați reușit o promovare intensă a imaginii clubului în fața iubitorilor de fotbal din Brebu și nu numai. Editați și niște programe de meci deosebite cum nu întâlnești de multe ori nici la Liga 2. Cum reușiți să faceți acest lucru? Este adevărat?

-Din experiența anilor trecuți am considerat mai mult decât necesar o astfel de abordare față de spectatori, față de publicul iubitor de fotbal. Consider că este un act de cultură fotbalistică de a fi prezent, de a fi transparent prin tot ceea ce faci. Chiar dacă activăm într-un fotbal mic, nimic nu ne împiedică să avem un respect deosebit față de oameni, față de adevărații consumatori de fotbal. Vedeți d-voastră, Brebu este o comunitate mică dar dornică de a fi la curent cu tot ce ține de fotbal, de activitatea noastră. Aici este și meritul primăriei locale care ne sprijină și în această direcție. Să nu se uite că această grupare fotbalistică promovează și numele localității noastre iar dacă rezultatele sunt pozitive este o mândrie pentru noi, pentru locuitorii acestei frumoase comune prahovene.

-Care sunt relațiile cu factorii de conducere locali?

-Sunt relații foarte bune și aici mă refer la sprijinul primarului Adrian Ungureanu care acordă o atenție deosebită activităților sportive la nivelul comunei noastre. Avem un buget promis și asigurat an de an. Urmează să fie dată în folosință o nouă sală de sport. De asemenea s-a promis construirea unei tribune moderne la terenul de fotbal astfel ca baza noastră sportivă să fie la standarde cât mai ridicate. Așa cum se știe, sportul înseamnă sănătate pentru orice comunitate.

-Se poate trăi din fotbal la nivelul Ligii A Prahova? Și mă refer atât la jucători, cât și la antrenori.

-În cazul echipei mele iese din discuție o asemenea situație. Totuși înțeleg că sunt formații din seria noastră care asigură cel puțin un “minim pe economie“. Evident, în nici un caz nu se poate face comparație cu Liga 1 sau 2.

-Unde vă vedeți peste câțiva ani?

-În primul rând să fiu sănătos și îmi doresc să continui această pasiune tot la A.F.C. Brebu.

-A.F.C. - ul are și o echipă de juniori. Ce ne puteți spune legat de aceasta?

-Da. Datorită antrenorului Bogdan Baciu avem o echipă de juniori. Este meritul lui că a reușit să strângă un grup de copii talentați care, de ce nu, pot asigura schimbul de mâine. Sigur, rezultatele în acest moment contează mai puțin dar în timp așteptările vor fi mai mari.

-Ce strategie vă propuneți pentru viitorul sezon? Intenționați schimbări la nivel de lot?

-Să mergem pe aceași linie ca și până acum. Cu un buget limitat, dar cu niște oameni de caracter vom fi același grup unit. În pauza de iarnă am creionat șase amicale în care vom urmării la lucru și câțiva jucători noi și apoi ne vom pronunța. Așteptăm și revenirea lui George Bridinel iar atunci totul va fi în regulă.

-Acum la sfârșit de an, un mesaj pentru iubitorii de fotbal din Brebu?

-La noi, la Brebu, fotbalul se mănâncă pe pâine cum se spune și avem mulți spectatori. Îi așteptăm să fie în continuare alături de noi și pe această cale le doresc Sărbători fericite și un An Nou cu cât mai multe bucurii.