duminică, 17 noiembrie 2019

Ion Burchi nu renunță la fotbal


Fotbal, fotbal și iar fotbal, este deviza lui Ion Burchi, un nume cunoscut iubitorilor sportului rege din Câmpina. După ce ani la rând a fost prezent în iarbă ca un fotbalist apreciat, devotat culorilor cluburilor pe care le-a apărat, amintind aici printre altele de grupările câmpinene Sterom, F.C. Poiana și C.S.M., acesta a trecut mai apoi pe banca tehnică, de această dată în calitate de antrenor. Victoria Florești, C.S.M. Câmpina, A.F.C. Bănești, Intersport Filipești au fost câteva echipe unde Ionică și-a pus amprenta cu bune rezultate. Atras în permanență de sport, de mișcare, de curând în CV – ul său a apărut un nou job și o nouă locație fotbalistică care vine să răsplătească într-un fel munca și sacrificiile pe care le-a făcut până acum pentru fotbal. Astfel, specializându-se într-un domeniu ce presupune masaj sportiv profesionist, clubul Astra Giurgiu i-a oferit posibilitatea să activeze în Liga 1, acolo unde foarte mulți și-ar dori să ajungă. 
Despre primii pași care l-au condus spre acest domeniu, Ionică a spus că, “în urmă cu cinci ani, în paralel cu antrenoratul am urmat cursurile unei școli de masaj dar și acelea de instructor de fitness. Mulți au rămas surprinși dar eu sunt omul care vreau mai mult, să cunosc și să am și alte alternative în viață. Contează foarte mult ca ceea ce faci, să faci cu plăcere
Legat de clubul unde la această oră activează jucători importanți cum ar fi, internaționalii Budescu, Alibec sau Tamaș, noul maseur al Astrei ne-a declarat: ”A fost o întâmplare fericită. La Astra, antrenor cu portarii este Ionuț Boșneag, un fost coleg de pe vremea când jucam la F.C. Poiana. Rugându-l să-mi procure niște mănuși pentru portarul de la Intersport Filipești, din vorbă în vorbă acesta mi-a spus că au nevoie de un maseur. Am avut o primă discuție cu președintele Dani Coman care mi-a propus acest post și după o săptămână de probă am fost acceptat. Impactul pot spune că a fost o bucurie împletită cu emoție. Chiar dacă la început trăiam cu impresia că nu o să fiu prea băgat în seamă m-am convins imediat că nu este așa. Din contră, am fost foarte bine primit și m-am împrietenit foarte repede cu aceștia. Există un respect în tot ce face fiecare. Există un grup unit, valoros, care își dorește accederea în play-off”. 
Întrebat despre cum arată o săptămână de lucru pentru el la un club, precum Astra Giurgiu, Ionică a precizat următoarele: “În funcție de programul etapelor care diferă, să spunem că de luni până joi se desfășoară zilnic la Ploiești câte un antrenament. De fiecare dată sosesc cu o oră înainte, pregătind bazinul de apă caldă, saună, medicamentație, adică tot ce ține de capitolul refacere. Bineînțeles, totul sub supravegherea doctorului Mircea Miu. Urmează un cantonament, meciul propriu-zis și în funcție de deplasări, întoacerea, fie cu autocarul, fie cu avionul. Sincer să fiu, ziua meciului, normal, ca fost fotbalist, o trăiesc la intensitate maximă. Ajungem la stadion cu o oră înaintea jocului și am remarcat de fiecare dată când întâlnim oameni pe care nu i-am văzut decât la televizor, pe conducătorii și jucătorii adverși, un respect deosebit ca într-o adevărată familie care muncește numai pentru fotbal”.
În linii mari cam așa se prezintă profesia actuală a lui Ionică Burchi iar perspectivele, acolo unde există seriozitate, muncă și pasiune, pot să aducă multe satisfacții pe care cunoscutul om de fotbal câmpinean le merită din plin.