joi, 6 iulie 2017

5 minute cu … Răzvan Ganea

Agent de circulaţie în viaţa de zi cu zi, Răzvan încearcă ca timpul liber pe care îl are să-l dedice aproape în totalitate fotbalului. În distribuţia echipei de Liga B Prahova, A.S. Muntenii Câmpina, el ocupă funcţia de “atacant” şi cei care l-au văzut la lucru pot spune că de fiecare dată încearcă să-şi facă treaba cât mai bine.

-Cum se împacă meseria ta cu fotbalul? Aceasta face să existe un respect mai mare din partea colegilor tăi?
-Puţin mai greu. Meciurile sunt programate duminica iar eu de foarte multe ori, lucrând în tura de noapte, vin direct la stadion. Totuşi, plăcerea mea de a juca fotbal mă face să trec peste acest inconvenient. În plus, am şi un susţinător constant în tribună, nelipsit de la meciurile mele. Este vorba de tatăl meu. Despre colegii mei? Nu vreau să fiu înţeles greşit. Există respect dar consider că acest lucru nu se datorează jobului meu. Eu vreau să fiu Răzvan şi atât, nicidecum să fiu domnul poliţist. Dacă merit să joc, bine, dacă nu, iarăşi bine. Prin felul meu de a fi, adică caracterizat de fair-play, pe teren ştiu să mă fac respectat atât de către colegi, cât şi de către adversari. 
-Ce spun şefii tăi despre pasiunea ta pentru fotbal? Dar colegii tăi de servici?
-Cunosc acest lucru şi sunt de acord. Dealtfel, atunci când se primesc de la I.P. Prahova invitaţii pentru diferite turnee fotbalistice, nu au nimic de obiectat. Am colegi care le place şi înţeleg acest fenomen.
-Înţeleg că până acum ai participat şi la o serie de competiţii organizate de Ministerul Afacerilor Interne.
-Da. Anual, Oradea este gazda unui puternic turneu fotbalistic organizat pe teren sintetic de către I.P.A. Bihor. Mai mult, am avut ocazia să fiu prezent şi la câteva competiţii cu caracter internaţional, desfăşurate în Spania şi Republica Moldova. Printre colegii mei de echipă din zona noastră, aş vrea să-l menţionez pe Sebi Stănulescu, cunoscutul portar al formaţiei A.F.C. Brebu.   
-Din câte ştiu, te-ai aflat şi în situaţia, în sezonul recent încheiat, să te afli în postura de portar. Este adevărat?
-Eu am mai cochetat cu ani în urmă cu acest post însă a fost o conjunctură nedorită, la acel meci ambii portari nefind prezenţi.
-Cu tot respectul faţă de eforturile pe care le fac cei care conduc destinele la Sportul şi A.S. Muntenii, nivelul fotbalistic al acestor echipe lasă mult de dorit, neavând darul să aducă multă lume la stadion. De ce s-a ajuns în această situaţie?
-Nu mai există oameni interesaţi să investească în fotbal iar din urmă nu prea mai vine nimic.
-De ce mulţi copii preferă calculatorul, ţigările, în loc să facă mişcare? Acum, avem baze sportive dar chiar şi aşa, sportul este în cădere liberă. Greşesc? Cine este de vină?
-Nu. Este foarte adevărat. Sunt mai mulţi factori care influenţează, cum ar fi: familia, şcoala, anturajul … Este o problemă de mentalitate.
-Sunt oameni în Câmpina care în continuare iubesc sportul, şi mai ales fotbalul. Nu se poate spune că un Mircea Hagianu, un Robert Opatchi nu doresc să-şi aducă contribuţia de a promova o serie de tineri, care într-o bună zi ar putea face pasul spre performanţă. Dar este oare suficient…
-Nu. Categoric nu. Tot respectul pentru aceştia. Îi cunosc foarte bine şi ştiu prin ce au trecut. Câte piedici au avut până acum. Degeaba îţi doreşti să realizezi ceva dacă nu eşti şi ajutat. Fără o implicare din partea Primăriei sau a oamenilor cu potenţial financiar nu se poate continua pe o linie ascendentă. Este trist, dar adevărat.
-Revenind la pasiunea ta, adică la fotbal. Vei activa în continuare la A.S. Muntenii Câmpina?
-În mod sigur. Sper că alături de colegii mei şi antrenorul nostru, Gabi Tismănaru, să rămânem în continuare un grup unit, care practică fotbalul de plăcere.