joi, 29 noiembrie 2012

Florin Stăncioiu: ”Sunt un antrenor căruia îi place disciplina”

 Indiscutabil, perioada fastă pe care Unirea a traversat-o în acest sezon se leagă de venirea pe banca tehnică a lui Florin Stăncioiu. Numele acestuia reprezintă un adevărat simbol pentru iubitorii de fotbal câmpineni, care l-au cunoscut atât în calitate de jucător, cât şi în cea de antrenor. În urmă au rămas numai amintiri, I.R.A. Câmpina şi F.C. Poiana fiind două dintre formaţiile de care cu drag îşi aduce aminte ori de câte ori este provocat la discuţii despre trecut. Trecând peste acestea, următoarele întrebări la care cunoscutul antrenor a răspuns cu multă amabilitate s-au referit la perioada de când a preluat Unirea Câmpina
 -În linii mari cum caracterizaţi parcursul echipei pe care o conduceţi?
-Sunt bucuros că exact ce mi-am propus, am şi realizat. La începutul campionatului am spus locul I-VII după care, eu singur, fără ca cei din conducere să-mi fixeze alt obieciv, am propus locul I-IV. După cum s-a văzut, am terminat pe locul III. Din păcate, am terminat aşa cum am început. Cu o înfrângere, care a venit pe fondul unei „nelinişti” din rândul grupării.
-Mai concret, despre ce este vorba?
-Judecând la rece, jucătorii, niciodată, indiferent că se întârzie plata salariului nu trebuie să spună că nu intră în teren. În cel mai rău caz, aşa cum se întâmplă în lumea civilizată a fotbalului, îţi pui o banderolă pe mână, dar te duci să joci. Atunci, după meci am declarat că m-am lămurit de caracterul la câţiva jucători, nicidecum de valoarea lor fotbalistică. Din punctul meu de vedere, cu toate că am pregătit impecabil jocul de la Zagon şi am venit cu rugăminţi asupra lor, nu am reuşit să fiu înţeles, lucru care m-a supărat foarte tare.
-Cum se consideră antrenorul Florin Stăncioiu? Este un antrenor dur?
-Sunt un antrenor căruia îi place disciplina. Îmi place ca jucătorii pe care îi conduc să aibă o pregătire fizică bună, să fie generoşi în efort. Şi nu în ultimul rând, să aibă caracter. Uneori par dur pentru că nu îmi plac întârzierile, nu îmi place să se comenteze altceva, decât probleme legate de fotbal. De altfel, acestea sunt lucruri normale pe care orice antrenor le aplică. Niciodată nu o să abdic de la aceste principii, pentru că am dovedit că atunci când a fost disciplină şi am creat o echipă de caractere, am avut patru promovări în Liga a II-a.
-Prin tribună se vehiculează că totuşi aţi greşit când nu aţi dat credit jucătorilor care au obţinut promovarea ...
-Haideţi să lămurim şi acest aspect. Vă aduceţi aminte că eu am început campionatul cu lotul care a promovat. Apoi a intervenit transferul contigentului de la Conpet. A fost o conjunctură favorabilă zic eu, mai ales că s-a format un grup de jucători cu o medie de vârstă de 22 de ani.
-Totuşi dumneavoastră aţi insistat să aduceţi aceşti jucători?
-Nu, dar pot spune că m-am bucurat de venirea acestora, mai ales că văzusem ce s-a întâmplat în prima etapă, cu Fortuna Brazi. Ca să fiu înţeles şi mai bine, eu lucrez cu materialul clientului.
-Încet, încet, o parte dintre jucători au plecat ...
-Da. Este adevărat. Aveam un lot de 25 de jucători, ori la 9 etape care le aveam de jucat nu este bine să ţii un număr aşa mare de fotbalişti, pentru simplu motiv că nu pot juca toţi. Vă daţi seama, la fiecare meci, cel puţin 10 jucători ar fi stat.
-Cu ani în urmă, Câmpina fotbalistică avea mulţi jucători din zonă, lucru pe care spectatorii îl doresc şi acum. V-aţi gândit şi la acest aspect?
-Sunt conştient de acest lucru şi asta urmăresc pe viitor. Sunt 4 jucători pe care doresc să-i iau în lot, de la formaţii cum ar fi: A.S. Băneşti, A.F.C. Brebu şi Precizia Breaza. Totuşi la această oră, când discut cu dumneavoastră, situaţia la Unirea Câmpină este incertă.
-Apropo, sunt multe zvonuri despre viitorul echipei Unirea Câmpina. Greşesc?
-Şi eu aud, la fel ca dumneavoastră, multe lucruri pe această temă. Un singur lucru vreau să spun. Am un contract pe doi ani, contract înregistrat la F.R. de Fotbal, cu obiective clare dar şi cu unele clauze privind rezilierea acestuia.
-Sunteţi mulţumit din punct de vedere financiar de pe urma jobului pe care îl aveţi în acest moment?
-Sincer să fiu, nu. În schimb sunt mulţumit din punct de vedere fotbalistic. Faptul că suntem la 3 puncte în urma liderului, înseamnă totuşi ceva.
-În momentul când aţi preluat echipa, una din dorinţele dumneavoastră a fost să aduceţi un număr cât mai mare de spectatori în tribunele stadionului „Rafinăria”. Nu s-a întâmplat aşa.
-Chiar dacă au fost rezultate pozitive, cauzele au fost de altă natură. Nu uitaţi că în Câmpina mai există o echipă de fotbal care are simpatizanţii săi. Un alt motiv ar fi acela, că în lotul Unirii sunt puţini jucători din zonă.
-Ce le transmiteţi iubitorilor de fotbal câmpineni?
-Ca şi cu alte ocazii, mai ales că acum ne aflăm pe final de an, gândurile mele pentru ei sunt numai de bine. Deci le doresc multă sănătate, să aibă parte de un 2013 plin numai de bucurii şi să rămână în continuare conectaţi la această pasiune care se numeşte fotbal.